Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely- szolgáltatási tevékenység folytatása

Ügytípus megnevezése

Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely- szolgáltatási tevékenység folytatása

Az ügy leírása:

Nem üzletszerű gazdasági tevékenység keretében közösségi elhelyezést biztosító, legalább 6 férőhellyel rendelkező, nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely az erre a célra épített vagy átalakított és az ekként minősített, illetve - ahol e rendelet előírja - ekként nyilvántartásba vett üdültetési és ifjúsági turisztikai célú, továbbá hegyi menedék céljára szolgáló szálláshely.

Típusai (altípusai):

  1. Üdülő
  • Üdülő
  • Gyermeküdülő
  • Villa
  1. Gyermek-és ifjúsági tábor
  • Gyermek-és ifjúsági tábor
  • Telepített sátortábor
  1. Nomád táborhely
  2. Hegyi Menedékház
  • Turistaház
  • Kulcsosház
  • Matracszállás
  1. Bivakszállás
  • Bivakszállás
  • Téliesített bivakszállás
  1. Pihenőház
  • Munkásszállás
  • Vendégszállás
  1. Diákotthon, Kollégium

Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatás a nyilvántartásba vételi kérelem benyújtásának napjától folytatható. A szolgáltatás kezdetét megelőzően a szálláshelyet a rendeletben a Kormányrendelet 2. számú mellékletében meghatározottak alapján minősíteni kell. A minősítést - a szálláshely kialakítására, felszereltségére és szolgáltatásaira vonatkozó előírások alapján - a szolgáltató végzi (önminősítés). A jegyző a szálláshelyen ellenőrzést folytat le. Ha megállapítja, hogy a szolgáltató megfelel az önminősítésben és a jogszabályban foglaltaknak, a szálláshelyet nyilvántartásba veszi, amelyről értesíti – a jogszabályban meghatározott esetekben - az érintett szakhatóságokat. Ha a jegyző a nyilvántartásba vételi kérelmet jogerősen elutasítja, a szolgáltatást meg kell szüntetni. A jegyző a szolgáltató hatósági nyilvántartásban szereplő adatairól a szolgáltató tevékenységre való jogosultság igazolására a nyilvántartásba vétellel és a nyilvántartásba vett adatok módosításával egyidejűleg a szolgáltató részére hatósági igazolványt állít ki. A szolgáltató a hatósági nyilvántartásban szereplő adataiban bekövetkező változást nyolc napon belül bejelenti a jegyzőnek.

A bejelentéshez csak a megváltozott körülményekkel kapcsolatos mellékleteket kell csatolni.

Az eljárás jogi alapja:

  • 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
  • 2009. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól
  • 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról,
  • 531/2017. (XII.29.) Kormányrendelet az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indokok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről,
  • 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
  • 173/2003. (X. 28.) Kormányrendelet a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról

Eljáró szervezeti egység:

Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda

Igazgatási Osztály

Illetékességi terület:

Budaörs közigazgatási területén lévő, vagy létesítendő szálláshelyek

Nyomtatvány elérhetősége:

Elektronikus benyújtáshoz: https://budaors.eado.hu/Public/Dokumentum.aspx?urlaptipus=8&tgaz=4e7c2d6e-9e71-4c84-a33b-f1b430998727

Papír alapú benyújtáshoz:

http://www.budaors.hu

A kérelem kötelező tartalma:

A kérelmet a 173/2003. (X. 28.) Kormányrendelet 14/A. § (1) bekezdésében meghatározott adatokkal kell kitölteni

Csatolandó mellékletek:

  • nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére vonatkozó igazoló okirat vagy annak másolata - a tulajdoni lap kivételével -
  • haszonélvezet esetében - ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató - a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat
  • közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a szálláshely-szolgáltató, a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat

Hivatalból beszerzendő mellékletek:

  • a szálláshely tulajdoni lapja
  • a szolgáltatás nyújtására jogosító okirat (pl. cégkivonat)

Az eljárás illetéke:

az eljárás illetékmentes

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja:

Magánszemélyek:

  • személyesen, irodánkon (irodai ügyfélfogadási időben),
  • személyesen, ügyfélszolgálatunkon (munkaidőben),
  • postai úton,

Gazdálkodó szervezetek, jogi képviselők:

  • elektronikusan.

 

Elektronikus ügyintézés:

Elektronikus elérhetőség:

Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai:

Rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725

A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető:

https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html

Az irat benyújtására nyitva álló határidő:

A tevékenység megkezdését megelőzően

Ügyintézési határidő:

8 nap

I. fokon döntést hozó szerv:

Budaörs Város Önkormányzat Jegyzője

II. fokon döntést hozó szerv:

Pest Megyei Kormányhivatal