Ügytípus megnevezése
|
Állattartási és állatvédelmi ügyek
|
Az ügy leírása:
|
A jegyző állatvédelmi hatósági jogköre:
- állatvédelmi panaszok kivizsgálása,
- az állattartás általános szabályainak ellenőrzése, kötelezés,
- a kedvtelésből tartott állatok tartási szabályainak ellenőrzése, kötelezés,
- állatvédelmi bírság kiszabása,
- állatbemutató megtartásának engedélyezése,
- ebösszeírás.
|
Az eljárás jogi alapja:
|
- 1998. évi XXVIII. törvény az állatok védelméről és kíméletéről
- 383/2016 (XII. 2.) Kormányrendelet a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről
- 244/1998. (XII. 31.) Kormányrendelet az állatvédelmi bírságról
- 41/2010. (II. 26.) Kormányrendelet a kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról
- 785/2021. (XII. 27.) Korm. rendelet
- a kóbor állat befogásával, tulajdonjogának átruházásával és elhelyezésével kapcsolatos feladatok ellátásának részletes szabályairól
- Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének az állattartásról szóló 59/2004. (X.20.) rendelete
|
Eljáró szervezeti egység:
|
Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda, Igazgatási Osztály
|
Elektronikus ügyintézés:
|
- Magányszemélyek számára is lehetőség van elektronikus ügyintézésre, gazdálkodó szervezetek, jogi képviselők, állami szervek számára kötelező.
- Magánszemély rendelkezéseit a rendelkezési nyilvántartásba is feltöltheti, melyet a hatóság eljárása során ellenőriz, elérhetősége: http://www.nisz.hu/hu.
Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatók:
|
Elektronikus elérhetőség:
|
Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai:
Rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725
A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető:
https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html
|
Illetékességi terület:
|
Budaörs közigazgatási területe.
|
Az eljárás megindítása:
|
Hivatalból vagy kérelemre indul.
A kérelem benyújtható:
- személyesen, irodánkon (irodai ügyfélfogadási időben),
- személyesen, ügyfélszolgálatunkon (munkaidőben),
- postai úton
- elektronikus úton – jogi személy és gazdálkodó szervezet számára kötelező
|
Ügyintézési határidő:
|
60 nap
|
I. fokon döntést hozó szerv:
|
Budaörs Város Önkormányzat Jegyzője
|
II. fokon döntés hozó szerv:
|
Pest Vármegyei Kormányhivatal
|