Ügytípus megnevezése: |
Vásár, piac és bevásárlóközpont üzemeltetése |
Az ügy leírása: |
Vásár, piac, bevásárlóközpont, valamint helyi termelői piac a helyük szerinti települési önkormányzat jegyzőjének (továbbiakban: jegyző) engedélyével, illetve a jegyzőhöz történt bejelentést követően üzemeltethető.
a.) Vásár és piac üzemeltetési engedély olyan területre adható, amelyen a településrendezési terv a vásárrendezést, piactartást lehetővé teszi, vagy amely vásár rendezése, helyi termelői piac működése céljából területhasználati hozzájárulással rendelkezik. A területnek, a vásár, illetve piac jellegétől, az ott értékesített termékkörtől, illetve a folytatott tevékenységtől függően, meg kell felelnie a jogszabályban előírt építésügyi, közegészségügyi, élelmiszerlánc-biztonsági, élelmiszer-higiéniai, állat-egészségügyi, növény-egészségügyi, környezetvédelmi, kulturális örökségvédelmi, munkavédelmi és tűzvédelmi követelményeknek, valamint rendelkeznie kell a tevékenység során képződő hulladékok elkülönített gyűjtését biztosító hulladéktárolókkal. Az eljárás kérelemre indul, amelyben a vásár, illetve a piac fenntartójának a kérelem formanyomtatványon szereplő adatokat kell közölnie, illetve mellékelnie. Az emberek életét, egészségét és környezetét, anyagi értékeit súlyosan veszélyeztető vagy károsító esemény bekövetkeztére vonatkozó biztonsági tervet az alábbi esetekben kell készíteni:
A jegyző az engedély megadásával egyidejűleg a vásárt, a piacot és annak fenntartóját, valamint üzemeltetőjét nyilvántartásba veszi. A nyilvántartás nyilvános, aztaz önkormányzat honlapján közzéteszi. A fenntartó haladéktalanul köteles a jegyzőt értesíteni a bejegyzett adatokban történt változásról, valamint a vásár illetve a piac megszűnéséről.
b.) Aki bevásárlóközpontot kíván üzemeltetni, köteles az erre irányuló szándékát a jegyzőnek bejelenteni. A jegyző a bejelentés alapján, - amennyiben az megfelel a Szolgtv. 22.§-ában, valamint az 55/2009. (III.13.) Kormányrendelet 4/A. § (1) bekezdésében foglaltaknak - a fenntartó, az üzemeltető és a bevásárlóközpont adatait nyilvántartásba veszi, majd a bejelentés másolatát a nyilvántartási számmal együtt megküldi az illetékes fogyasztóvédelmi, és a munkavédelmi hatóságnak, valamint az illetékes rendőrkapitányságnak. A bevásárlóközpont fenntartója a bejegyzett adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek, aki a változást a nyilvántartásba bejegyzi és erről az érintett hatóságokat tájékoztatja
c.) Helyi termelői piac üzemeltetésére irányuló szándékot a fenntartónak a piac helye szerint illetékes települési jegyzőnél kell bejelenteni. A helyi termelői piac olyan piac, ahol a kistermelő a piac fekvése szerinti vármegyében, vagy a piac 40 km-es körzetében, illetve Budapesten fekvő piac esetében az ország területén bárhol működő gazdaságából származó mezőgazdasági -, illetve élelmiszeripari termékét értékesíti. A bejelentés alapján – amennyiben az megfelel a Szolgtv. 22.§-ának, valamint az 55/2009. (III.13.) Kormányrendelet 4/B § 2) bekezdésének, úgy - a települési jegyző a helyi termelői piacot nyilvántartásba veszi, a nyilvántartást az önkormányzat honlapján közzéteszi. A bejelentés másolatát a nyilvántartási számmal együtt megküldi az érintett hatóságoknak. A helyi termelői piac fenntartója a bejegyzett adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul köteles bejelenteni a települési jegyzőnek, aki a változást a nyilvántartásba bejegyzi.
Nem tartozik ide a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló kormányrendelet szerint közterületen a húsvéti, karácsonyi és szilveszteri, valamint évente egy alkalommal, az adott ünnepen és az azt megelőző 20 napban folytatott kereskedelmi tevékenység.
A tevékenységet kizárólag véglegessé vált engedély birtokában lehet megkezdeni. A jegyző állásfoglalás céljából, hivatalból keresi meg az érintett szakhatóságokat. Az engedély megadásával egyidejűleg a vásárt, piacot és bevásárlóközpontot nyilvántartásba veszi, amely nyilvántartást az önkormányzat honlapján közzétesz. |
Az eljárás jogi alapja: |
|
Eljáró szervezeti egység: |
Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda, Igazgatási Osztály |
Illetékességi terület: |
Budaörs közigazgatási területe |
A kérelem kötelező tartalma: |
A kérelmet az 55/2009. (III. 13.) Kormányrendelet 4. § (3), valamint 4/A. § (1) bekezdésének megfelelő adatokkal kell kitölteni. |
csatolandó mellékletek: |
|
Az eljárás illetéke: |
Az eljárás illetékmentes. |
Az eljárást megindító irat benyújtásának módja: |
Elektronikus úton |
Elektronikus ügyintézés: |
|
Elektronikus elérhetőség: |
Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai: Rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725 A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető: ELEKTRONIKUS ŰRLAPOK (Iformok) ELÉRHETŐSÉGE: https://www.magyarorszag.hu/szuf_fooldal#szolgaltatas_lista,OZ.Buda%C3%B6rs
TÁJÉKOZTATÓ - Elektronikus űrlap (Iform) használatához: https://www.budaors.hu/?module=news&action=getfile&aid=44147 |
Az irat benyújtására nyitva álló határidő: |
A tevékenység megkezdését megelőzően kell benyújtani. |
Ügyintézési határidő: |
20 nap |
I. fokon döntést hozó szerv: |
Budaörs Város Önkormányzat Jegyzője |
II. fokon döntést hozó szerv: |
Pest Vármegyei Kormányhivatal |