Külföldön történt születés anyakönyvezése

Az ügy intézéséhez időpont foglalás szükség.

A Polgármesteri Hivatal időpontfoglaló-alkalmazása ide kattintva érhető el.

 

Adatlap külföldön történő születés hazai anyakönyvezéséhez

Adatlap - Magyarországon élő magyar állampolgárként történő nyilvántartásba vétel

Adatlap - Külföldön élő magyar állampolgárként történő nyilvántartásba vétel

 

Az ügytípus megnevezése

Külföldön történt születés hazai anyakönyvezése

Az ügy leírása (ügymenet, eljárási szabályok)

Magyar állampolgár szülő személyesen terjeszti elő a kérelmét a bemutatott és becsatolt iratok alapján adatlapot tölt ki. Az adatlap és az iratok továbbításra kerülnek az illetékes hatósághoz (Budapest Főváros Kormányhivatala)

Az eljárás jogi alapja

  • A 2010. évi I. törvény az anyakönyvi eljárásról
  • a 429/2017. (XII.20.) Kormányrendelet az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól
  • 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
  • 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról (Ákr.)

Eljáró szervezeti egység

Igazgatási Iroda/anyakönyvvezető

Illetékességi terület

Bármely anyakönyvvezetőnél illetve Kormányablaknál benyújtható a kérelem

A kérelem kötelező tartalma

  • a szülő magyar állampolgárságának igazolása (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy állampolgársági bizonyítvány)
  • a szülő lakcímkártyája
  • az anya születési családi neve
  • amennyiben szükséges: együttes nyilatkozat a gyermek családi nevéről

Csatolandó mellékletek:

  • a szülők házassági anyakönyvi kivonata
  • a gyermek születési anyakönyvi kivonata hiteles (Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda 1062 Bp. Bajza utca 52.) magyar fordítással (szükség esetén diplomáciai felülhitelesítéssel)
  • házasságon kívül született gyermek esetében teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat

Az eljárás illetéke

illetékmentes

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja (cím)

Személyesen

 

Ügyintézési határidő

Budapest Főváros Kormányhivatala ügyintézőjének kézhezvételétől számított 75 nap teljes eljárás esetén.

Amennyiben fennállnak a sommás eljárás feltételei, akkor a hatóság 8 napon belül hozza meg a döntést.

Ügyfélfogadás:

Az alábbi ügyfélfogadási időben az Anyakönyvvezetővel előzetesen egyeztetett időpontban

Hétfő: 13-18

Szerda: 8-12; 13-16

Péntek: 8-12

 

Tel.: 06-23-447-946

        06-23-880-404

e.mail.:anyakonyvvezeto@budaors.hu

www.budaors.hu