Települési címek megállapítása, címnyilvántartás
Kapcsolódó dokumentumok:

Ügytípus megnevezése

Települési címek megállapítása, címnyilvántartás

Az ügy leírása:

A Magyarország területén található ingatlannak megállapított és a központi címregiszterbe (országos címnyilvántartás) bejegyzett címmel kell rendelkeznie.

Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 68/2004. (XII. 01.) számú rendelete értelmében az elnevezett közterületeken az ingatlanokat házszámmal kell ellátni.

A település illetékességi területén lévő települési címeket az önkormányzat jegyzője állapítja meg, valamint rendezi azokat. A címmegállapítást és címrendezést (település megnevezése, közterület neve és jellege, a telek egyedi azonosítására szolgáló házszám, ezen belül az épület, lépcsőház, szint, és ajtó száma, illetve megjelölése) a jegyző az eljárás alapjául szolgáló jogszabályok alapján végzi.

A jegyző a települési címek megállapításáról, megváltoztatásáról határozattal dönt. A rendezett címet tartalmazó iratot közölni kell az érintett tulajdonossal, a véglegessé vált határozatot pedig a személyiadat–, és lakcím nyilvántartási, valamint ingatlan-nyilvántartási hatóságokkal.Az új cím a címnyilvántartásban rögzítésre kerül.

Az eljárás jogi alapja:

  • 1992. évi LXVI. törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról
  • 1997. évi CXLI. törvény az ingatlan-nyilvántartásról
  • 345/2014345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet a központi címregiszterről és a címkezelésről
  • Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a közterületek elnevezéséről, valamint azok jelöléséről szóló 68/2004. (XII. 01.) számú rendelete
  • 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról

Eljáró szervezeti egység:

Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda

Igazgatási Osztály

Illetékességi terület:

Budaörs közigazgatási területe

Az eljárás megindítása:

Hivatalból vagy kérelemre indul.

Kérelemre induló eljárásban a kérelmet annak a személynek kell benyújtani, akinek a települési cím megállapításához vagy megváltoztatáshoz jogos érdeke fűződik.A kérelemben meg kell jelölni az eljárás lefolytatásához szükséges adatokat (település, helyrajzi szám, épület, amennyiben van: lépcsőház, szint, ajtó).

A kérelemhez csatolandó mellékletek:

  • társasházaknál alapító okirat
  • osztatlan közös tulajdonnál használati megosztási megállapodás (nyilatkozat vagy szerződés formájában)
  • bérlő esetén a bérleti szerződés másolata
  • meghatalmazott eljárása esetén a tulajdonos vagy haszonélvező által aláírt meghatalmazás(közokirat vagy teljes bizonyító erejű magánokirat)

Az eljárás illetéke:

Illetékmentes

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja:

  • személyesen, irodánkon (irodai ügyfélfogadási időben),
  • személyesen, ügyfélszolgálatunkon (munkaidőben),
  • postai úton,
  • elektronikusan

A benyújtáshoz szükséges nyomtatvány letölthető a www.budaors.hu honlapról.

Elektronikus ügyintézés:

  • Gazdálkodó szervezetek, jogi képviselők, állami szervek számára kötelező.
  • Magányszemélyek számára is lehetőség van elektronikus ügyintézésre, melyhez ügyfélkapus regisztráció szükséges.
  • Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatók: 

Elektronikus elérhetőség:

  • Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai:

Rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725

  • A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető:

https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html

Az irat benyújtására nyitva álló határidő:

Nincs jogvesztő időbeli hatály

Ügyintézési határidő:

60 nap

I. fokon döntést hozó szerv:

Budaörs Város Önkormányzat Jegyzője

II. fokon döntést hozó szerv:

Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testülete