Július 17-én mutatták be a Budaörsi Polgármesteri Hivatalban azt a világújdonságnak számító fejlesztést, amely új utakat nyithat az elektronikus ügyintézés terén.
A számítógépes játékokból jól ismert 3D technológiát vetették be a fejlesztők, hogy modernizálják és meggyorsítsák az önkormányzati ügyintézés folyamatát.
A virtuális valóság üzleti alkalmazása már néhány éve megjelent a nemzetközi gyakorlatban, nagy sikert aratva ezzel a látványos és igényes kifejezési móddal.
E technológia közigazgatási alkalmazására azonban most került sor először a világon.
A Virtualplanet Hungary Kft által kifejlesztett virtuális polgármesteri hivatalban virtuális ügyfelek és virtuális ügyintézők ("avatárok") között folyhat valós idejű, és érdemi párbeszéd. Vagyis bizonyos ügyeket tényleg így is elintézhetünk majd.
A Budaörsi Önkormányzatnál mindig fontosnak tartottuk, hogy a közigazgatás korszerűsítésében élen járjunk. Már évekkel ezelőtt az elsők között vezettünk be olyan e-közigazgatási alkalmazásokat, amelyek akkoriban úttörő vállalkozásoknak számítottak, mint például az sms és a wap alapú ügyintézés.
Ezeknek a megoldásoknak a kifejlesztésében is a Budapesti Corvinus Egyetem
Közigazgatás-tudományi Karán működő E-Government Kutatócsoport volt
a segítségünkre, egy hosszútavú közigazgatás korszerűsítési együttműködés keretében.
Bár az egyetemi struktúra azóta megváltozott, a partnerek személyükben ugyanazok maradtak, csak ma a Nemzeti Közszolgálati Egyetem keretei között működnek.
Ez az újszerű, 3D technológián alapuló megoldás, – amely néhány hónapnyi tesztüzem után – bárki számára elérhető lesz, meg fogja könnyíteni az ügyintézést a Budaörsön és környékén élők számára, hiszen akár otthonról, a karosszékből is megoldható lesz jó néhány olyan ügy, amiért eddig be kellett menni a polgármesteri hivatalba.
http://www.youtube.com/watch?v=7fg26jlqJGo&feature=youtu.be