gyorslinkek
Helyi hírek
Ügyintézés
Legyen a vendégünk
Kössön üzletet nálunk
  
Német nyelv Angol nyelv Magyar nyelv
Elkészült a forgalomszámlálás: napi 2-3 ezerrel több autó halad át Budaörsön!
Nyomtatható verzió Cikk ajánlása
Átlagosan 15 százalékkal növekedett meg a forgalom a Budaörsöt átszelő főútvonalon, de vannak szakaszok, ahol 35 százalékkal többen autóznak mint két éve. Az önkormányzat megbízásából ugyanaz a cég és ugyanazon pontokon végezte a forgalomszámlálást.

Bár a kormányfő próbaüzemnek nevezte a január elsején bevezetett útdíjat az autópályák fővárosi szakaszain és az M0-ás körgyűrűn, mégsem várták meg az objektív vizsgálatok eredményeit.

Budaörs komolyan veszi magát, és komolyan vette a kormánnyal megindult egyeztetéseket is. Mi úgy képzeltük, hogy a szakmai vita nem megérzéseken és vélekedéseken alapul, hanem objektív számokon.

Ezért megbíztunk egy céget, ugyanazt, amelyik 2013-ban már végzett forgalomszámlálást Budaörsön. Azt kértük, hogy ugyanazokon a pontokon és ugyanolyan módszertannal ismételjék meg a vizsgálatot. Bár a 2013-as mérés márciusi, amely jóval forgalmasabb időszak, mint a januári, a vizsgálat mégis markáns növekedést mutatott.

A számlálásra január 21. és 23. között került sor, és volt egy mérés szombati napon is.

A Pannon Engineering Kft. jelentésében ez áll:  „A forgalom változását elemezve a következők állapíthatók meg: az 1. sz. főút forgalma – egyetlen keresztmetszet kivételével – minden szakaszon növekedett. A forgalom növekedésének súlyozott átlaga 15%, amely lényegesen nagyobb a forgalom átlagos fejlődése alapján ezen az időtávon reálisan várható 3-4%- os növekedésnél. Ezért megállapítható, hogy a két forgalomszámlálás között bekövetkező forgalomnövekedés oka elsősorban nem a közúti forgalom nagyságának évről évre bekövetkező emelkedésében, hanem a forgalom nagyarányú átrendeződésében keresendő.  A forgalom átrendeződésében döntő szerepet játszhatott az M1-M7 autópálya budaörsi szakaszának fizetővé tétele.  Az autópályáról az 1. sz. főútra átterelődött forgalom nagysága a számlálási adatok alapján 2-3000 E/nap értékre tehető.”

Ez utóbbi rövidítés a naponta áthaladó plusz gépkocsi számot jelenti, ami meglehetősen drámai adat. A kormányzati érvelés szerint azért nem teljesítették Budaörs kérését a várost érintő útdíj fizetési kötelezettség eltörlésére, mert szerintük nem terelődik át az autópályáról a forgalom a településünkre. Ezt az érvelést eddigi tapasztalataink és a mérési adatok határozottan cáfolják. A 15 százalék átlagot jelent, de vannak az úthálózatnak olyan szakaszai, ahol 25-35 százalékkal növekedett a forgalom.

Mindennek fényében kezdeményezem, hogy induljanak tárgyalások a kormányzat és Budaörs város önkormányzata között, hiszen beigazolódott az, amitől megalapozott érvek mentén joggal tartottunk, s melyre a szakma egyként hívta fel a döntéshozók figyelmét. Egy könnyelműen és átgondolatlanul bevezetett intézkedés jelentősen rontja a Budaörsön élők életminőségét. A probléma könnyedén orvosolható lenne, ha a kormányzat visszavonná az M1-M7-es autópályák bevezető szakaszának fizetőssé tételét. Ez az útszakasz kettészeli Budaörs városát, vagyis belső, városi útként is működött eddig.
Az első hónap tapasztalata alapján a megyei matricák bevezetésével jelentős plusz bevételekhez jutott a költségvetés. Nem szabad presztízsveszteségnek tekinteni, ha a józanészre és a tényekre hallgatva megváltoztatják a korábbi rossz döntést.

Wittinghoff Tamás
Budaörs város polgármestere



2015-02-03 17:37

Vissza