gyorslinkek
Helyi hírek
Ügyintézés
Legyen a vendégünk
Kössön üzletet nálunk
  
Német nyelv Angol nyelv Magyar nyelv
Budaörs közlekedésének fejlesztési lehetőségeit vizsgálják uniós forrásból
Nyomtatható verzió Cikk ajánlása

Budaörs közlekedésének fejlesztési lehetőségeit vizsgálják uniós forrásból

 

Településünk közlekedési helyzetére jellemző a hagyományos előváros-Budapest ingázási irány, de növekvő arányt képvisel a keresztirányú közlekedés az agglomerációs települések között, illetve folyamatosan nő a Budapestről a térségbe ingázók száma is.  A fejlesztés célja ennek megfelelően a várost - elsősorban a belvároson áthaladó 1. sz. főút kapcsán - terhelő hatalmas tranzitforgalom csökkentése, a humán és természeti környezetre nehezedő nyomás enyhítése.

 

A fővárosba vezető közúti infrastruktúra jelentősebb kapacitásnövelése nem lehetséges, a térség távlati közlekedési igényeit a közúthálózat nem lesz képes kielégíteni, már most is jellemzőek a Budapestre vezető utakon rendszeresen jelentkező torlódások és zsúfolt autóbuszjáratok. A növekvő mobilitási igények kielégítése a vasútvonal kihasználtságának növelésével lehetséges. Az elővárosi vasúti közlekedés előnyeit azonban csak akkor lehet kihasználni, ha egy integrált, jól megközelíthető, kényelmes és gyors átszállást lehetővé tevő ráhordó rendszer is kialakul. A budaörsi vasútállomás elhelyezkedése azonban kedvezőtlen a település központi részeitől távoli külső, rosszul megközelíthető helyen fekszik, és a belvárosi résztől elválasztja az M1-M7 autópályák közös bevezető szakasza. Az állomás állapota sem kielégítő, szolgáltatásai teljes felújítást, átépítést igényelnek.

 

A közbeszerzési eljárás lefolytatását követően megbízott FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. feladata a jelenlegi közlekedési helyzet pontos felmérésén túl, a fejlesztési tervek megalapozása, egységes stratégiába foglalása, a célok elérésének érdekében a legmegfelelőbb megoldás kiválasztása, illetve annak részletes kidolgozása.

 

Az elkészülő tanulmányban olyan fejlesztési lehetőségeket kell megvizsgálni többek között, mint a kötöttpályás elővárosi közösségi közlekedés és a regionális egyéni gépjármű közlekedés összekapcsolási lehetőségei, a meglévő vasúti infrastruktúra jelenlegi kihasználtsága és fejlesztési lehetőségei korszerű és magas színvonalú környezet megteremtésével, a meglévő autóbusz hálózat racionalizálása, menetrendi harmonizáció a különböző szolgáltatók között, az intelligens utas-tájékoztatási rendszer kialakítása, vagy az egyre égetőbb parkolási feszültségek megoldása P+R parkolók kialakításával.

 

A Megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének finanszírozására az Önkormányzat az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Programjához nyújtott be pályázatot, és nyert el 100 százalékos támogatást.

 

 

A projekt főbb adatai:

 

 

Projekt címe: Budaörs városi és elővárosi közlekedési rendszerének összekapcsolása, intermodális csomópont kialakítása

 

Projekt azonosító száma: KÖZOP-5.5.0-09-11-2013-0003

 

Kedvezményezett: Budaörs Város Önkormányzata

 

Projekt teljes költsége: 316 204 600 Ft

 

Támogatás összege: 316 204 600 Ft

 

Projekt kezdete: 2013. december 15.

 

Projekt befejezése: 2014. december 15.

 

Közreműködő szervezet: KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt.

 

 

 

 

 



2014-02-25 14:54

Vissza