gyorslinkek
Helyi hírek
Ügyintézés
Legyen a vendégünk
Kössön üzletet nálunk
  
Német nyelv Angol nyelv Magyar nyelv
2020.07
  1. H
  2. K
  3. Sz
  4. Cs
  5. P
  6. Szo
  7. V
  1.  
  2.  
  3. 1
  4. 2
  5. 3
  6. 4
  7. 5
  1. 6
  2. 7
  3. 8
  4. 9
  5. 10
  6. 11
  7. 12
  1. 13
  2. 14
  3. 15
  4. 16
  5. 17
  6. 18
  7. 19
  1. 20
  2. 21
  3. 22
  4. 23
  5. 24
  6. 25
  7. 26
  1. 27
  2. 28
  3. 29
  4. 30
  5. 31
  6.  
  7.  
Közlekedésfejlesztési pályázat

Budaörs közlekedésének fejlesztési lehetőségeit vizsgálják uniós forrásból

 

Településünk közlekedési helyzetére jellemző a hagyományos előváros-Budapest ingázási irány, de növekvő arányt képvisel a keresztirányú közlekedés az agglomerációs települések között, illetve folyamatosan nő a Budapestről a térségbe ingázók száma is.  A fejlesztés célja ennek megfelelően a várost - elsősorban a belvároson áthaladó 1. sz. főút kapcsán - terhelő hatalmas tranzitforgalom csökkentése, a humán és természeti környezetre nehezedő nyomás enyhítése.

 

A fővárosba vezető közúti infrastruktúra jelentősebb kapacitásnövelése nem lehetséges, a térség távlati közlekedési igényeit a közúthálózat nem lesz képes kielégíteni, már most is jellemzőek a Budapestre vezető utakon rendszeresen jelentkező torlódások és zsúfolt autóbuszjáratok. A növekvő mobilitási igények kielégítése a vasútvonal kihasználtságának növelésével lehetséges. Az elővárosi vasúti közlekedés előnyeit azonban csak akkor lehet kihasználni, ha egy integrált, jól megközelíthető, kényelmes és gyors átszállást lehetővé tevő ráhordó rendszer is kialakul. A budaörsi vasútállomás elhelyezkedése azonban kedvezőtlen a település központi részeitől távoli külső, rosszul megközelíthető helyen fekszik, és a belvárosi résztől elválasztja az M1-M7 autópályák közös bevezető szakasza. Az állomás állapota sem kielégítő, szolgáltatásai teljes felújítást, átépítést igényelnek.

 

A közbeszerzési eljárás lefolytatását követően megbízott FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. feladata a jelenlegi közlekedési helyzet pontos felmérésén túl, a fejlesztési tervek megalapozása, egységes stratégiába foglalása, a célok elérésének érdekében a legmegfelelőbb megoldás kiválasztása, illetve annak részletes kidolgozása.

 

Az elkészülő tanulmányban olyan fejlesztési lehetőségeket kell megvizsgálni többek között, mint a kötöttpályás elővárosi közösségi közlekedés és a regionális egyéni gépjármű közlekedés összekapcsolási lehetőségei, a meglévő vasúti infrastruktúra jelenlegi kihasználtsága és fejlesztési lehetőségei korszerű és magas színvonalú környezet megteremtésével, a meglévő autóbusz hálózat racionalizálása, menetrendi harmonizáció a különböző szolgáltatók között, az intelligens utas-tájékoztatási rendszer kialakítása, vagy az egyre égetőbb parkolási feszültségek megoldása P+R parkolók kialakításával.

 

A Megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének finanszírozására az Önkormányzat az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Programjához nyújtott be pályázatot, és nyert el 100 százalékos támogatást.

 

 

A projekt főbb adatai:

 

 

Projekt címe: Budaörs városi és elővárosi közlekedési rendszerének összekapcsolása, intermodális csomópont kialakítása

 

Projekt azonosító száma: KÖZOP-5.5.0-09-11-2013-0003

 

Kedvezményezett: Budaörs Város Önkormányzata

 

Projekt teljes költsége: 316 204 600 Ft

 

Támogatás összege: 316 204 600 Ft

 

Projekt kezdete: 2013. december 15.

 

Projekt befejezése: 2014. december 15.

 

Közreműködő szervezet: KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt.