Külföldön történt haláleset anyakönyvezése

Adatlap külföldön történt haláleset hazai anyakönyvezéséhez

 

Az ügytípus megnevezése

Külföldön történt haláleset hazai anyakönyvezése

Az ügy leírása (ügymenet, eljárási szabályok)

A magyar állampolgár személyesen terjeszti elő a kérelmét, melyről a bemutatott és becsatolt iratok alapján Adatlapot tölt ki. Az Adatlap és az iratok továbbításra kerülnek az illetékes hatósághoz. (Budapest Főváros Kormányhivatala)

Az eljárás jogi alapja

  • A 2010. évi I. törvény az anyakönyvi eljárásról
  • a 429/2017. (XII.20.) Kormányrendelet az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól
  • az 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
  • 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról (Ákr.)

Eljáró szervezeti egység

Igazgatási Iroda/anyakönyvvezető

Illetékességi terület

Bármely anyakönyvvezetőnél illetve Kormányablaknál benyújtható

A kérelem kötelező tartalma

Az elhunyt magyar állampolgárságát igazoló irat (személyi igazolvány, útlevél, állampolgársági bizonyítvány)

Csatolandó mellékletek

A külföldi halotti anyakönyvi kivonat hiteles (OFFI 1062 Budapest, Bajza utca 52.) magyar fordítással (szükség esetén diplomáciai felülhitelesítéssel) az elhunyt születési, házassági anyakönyvi kivonata, elvált vagy özvegy családi állapotot igazoló okirat, személyi igazolvány, lakcímigazolvány, útlevél, vezetői engedély

Az eljárás illetéke

illetékmentes

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja (cím)

Személyesen

Ügyintézési határidő

Budapest Főváros Kormányhivatala ügyintézőjének kézhezvételétől számított 75 nap teljes eljárás esetén.

Amennyiben fennállnak a sommás eljárás feltételei, akkor a hatóság 8 napon belül hozza meg a döntést

Ügyfélfogadás:

Az alábbi ügyfélfogadási időben az Anyakönyvvezetővel előzetesen egyeztetett időpontban

Hétfő: 13-18

Szerda: 8-12; 13-16

Péntek: 8-12

 

Tel.: 06-23-447-946

e.mail.:anyakonyvvezeto@budaors.hu

www.budaors.hu