Ügytípus megnevezése |
Telepengedély-köteles termelő és szolgáltató tevékenység |
Az ügy leírása: |
A rendelet hatálya alá tartozó termelő- és szolgáltató tevékenység – a határon átnyúló szolgáltató tevékenység kivételével - csak a külön jogszabály szerinti telken, építményben, vagy építményen belül önálló rendeltetési egységben folytatható. A tevékenység végzése csak jogerős telepengedély birtokában kezdhető meg.
Az eredetileg telepengedély-köteles tevékenységek akkor válnak bejelentés-kötelessé: - ha a tevékenységet külön jogszabályban ipari területként meghatározott területen kívánják végezni, valamint - nem ipari területen akkor, ha a telepként szolgáló építmény vagy építményben az önálló rendeltetési egység a tevékenység végzésének megfelelő rendeltetésre 6 hónapnál nem régebbi véglegessé vált használatbavételi engedéllyel vagy tudomásulvétellel, illetve fennmaradási egyben használatbavételi engedéllyel rendelkezik.
A jegyző a telepengedély iránti kérelem elbírálása során köteles meggyőződni arról, hogy a helyi építési szabályzat, illetve annak hiányában az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 18. § (2) bekezdése szerint a kérelemben feltüntetett telepen az adott tevékenység végezhető-e.
A telepengedélyezési eljárásban ügyfélnek minősül a teleppel közvetlenül szomszédos, a teleppel közös határvonalú, telekhatárú ingatlan tulajdonosa, társasház esetében a közös képviselő vagy az intézőbizottság elnöke, lakásszövetkezet esetében az elnök.
Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendeletben meghatározott szakkérdésben az ügyfélnek az eljárás megindítása előtt benyújtott kérelmére a telepengedélyezési eljárás tekintetében szakhatóságként kijelölt hatóság 6 hónapig felhasználható, előzetes szakhatósági állásfoglalást ad ki.
Az előzetes szakhatósági állásfoglalás hiányában az eljárás során a jegyző beszerzi a fenti kormányrendelet 1. mellékletében megjelölt szakhatóságok állásfoglalását.
A szakhatósági állásfoglalás alapján, amennyiben a kérelmezett telepengedély köteles tevékenység végezhető a telepen, a jegyző a telepengedély megadásával egyidejűleg a telepet nyilvántartásba veszi és az interneten közzéteszi.A jegyző a telepengedély megadásáról határozatban dönt.
Amennyiben a telepen végezni kívánt telepengedély köteles tevékenység - a szakhatósági állásfoglalás alapján - nem végezhető, a jegyző a kérelem elutasításáról rendelkezik.
A tevékenység végzője az adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul, írásban valamint az ipari tevékenység megszűnését a megszűnést követően haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek. |
Az eljárás jogi alapja: |
|
Eljáró szervezeti egység: |
Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda, Igazgatási Osztály |
Illetékességi terület: |
Budaörs közigazgatási területén lévő, illetve létesítendő telep. |
A kérelem kötelező tartalma: |
A kérelmet 57/2013. (II. 27.) Kormányrendelet 4. számú mellékletnek megfelelő adatokkal kell kitölteni. |
Hivatalból beszerzendő mellékletek: |
A telep, valamint a teleppel közvetlenül szomszédos, a teleppel közös határvonalú, telekhatárú ingatlanok tulajdoni lapja. |
Az eljárás illetéke: |
5.000 Ft igazgatási szolgáltatási díj, melyet átutalással kell megfizetni Budaörs Város Önkormányzat Eljárási Illeték beszedési számlaszámra: 11784009-15390053-03470000. Az átutalás közleményrovatában meg kell jelölni az ügyfél nevét, székhelyét, valamint az ügy típusát A befizetés igazolását a kérelemhez csatolni kell! |
A bejelentés benyújtásának a módja: |
ELEKTRONIKUS ŰRLAPOK (Iformok) ELÉRHETŐSÉGE: https://www.magyarorszag.hu/szuf_fooldal#szolgaltatas_lista,OZ.Buda%C3%B6rs
nyomtatvány neve: IPAR-ENGEDÉLY KÉRELEM 002
TÁJÉKOZTATÓ - Elektronikus űrlap (Iform) használatához: https://www.budaors.hu/?module=news&action=getfile&aid=44147BUDAÖRS –
Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak: |
Elektronikus elérhetőség: |
Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai: Rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725 A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html |
Az irat benyújtására nyitva álló határidő: |
A tevékenység megkezdését megelőzően |
Ügyintézési határidő: |
30 nap |
I. fokon döntést hozó szerv: |
Budaörs Város Önkormányzat Jegyzője |
II. fokon döntést hozó szerv: |
Pest Megyei Kormányhivatal |
Budaörs Város Önkormányzata
2040 Budaörs, Szabadság út 134.
Központi szám: +36 23 447 800
Fax: +36 23 447 816
e-mail: polgarmester@budaors.hu
web: www.budaors.hu
Hivatali ügyfélszolgálat:
+36 23 447 967, 447 969
Ügyfélszolgálat
Írjon nekünk!