A kerékpárosközlekedés európai és hazai trendjeit vázolta előadásában a Magyar Kerékpáros Klub elnöke, László János. Elmondta, hogy a kerékpár nemcsak divat, hanem a közlekedési problémák kezelésének hathatós eszköze.Tudatos használatával csökkenthető a motorizáció, részben csökkenthetőek a parkolási gondok.Bemutatott egy egy angol mintára készóült költség-haszon elemzést is, amely szerint becsült adatok alapján, ha valaki Magyarországon egyéni gépjármű helyett egy adott távolságot kerékpárral tesz meg, összesítve éves szinten Budapesten 121 ezer Ft-ot, vidéken pedig 21 ezer Ft-ot takarít meg.Az előadó szemléletváltást sürgetett, amelyet iskolai és nem-formális tanulással-neveléssel lát megalapozhatónak. A döntéshozóknak javasolta,a korábbi nyomvonal terveket hálózati szemmel viszgálják felül mert azok nem ezen szempontok szerint készültek.Ezt néhány gyakorlati példával illusztrálta.
Koczka Diána rendőrfőhadnagy az új Kresz kerékpárosokat érintő változásairól beszélt. Zolnai Márton, a helyi önkormányzat csoportvezetője pedig a megvalósult és tervezett kerékpárút fejlesztéseket vette sorra. Ennek során ismerette a Bicy program keretén belül megtervezésre kerülő közel 3,5 kilométeres útvonalat, illetve a tervezéssel kapcsolatosan felmerülő problémákat.
A workshopot megelőzően két héttel kihelyezésre került az esemény plakátja A3 méretben, a város 23 intézményébe és kiemelt közterületére. Emellett elektronikus dm levelet kaptak az iskolák tanárai, a partner és civil szervezetek vezetői.
Regisztrálni webalapú facebook regisztrációs rendszeren keresztül lehetett valamint mód volt helyi regisztrációra is. Minden regisztrált promociós egységcsomagot kapott,. ami állt egy emblémázott pólóból és erre a célra készített „Biciklis parkolási tanácsok" cd-ből.