Ügytípus megnevezése |
Települési címek megállapítása, címnyilvántartás |
Az ügy leírása: |
Az illetékességi területén lévő települési címeket az önkormányzat jegyzője állapítja meg. A címmegállapítást (település megnevezése, közterület neve és jellege, ház száma, ezen belül az épület, lépcsőház, szint, emelet és ajtó száma, illetve megjelölése) a jegyző a közterület elnevezéséről, valamint a települések szétválásáról és egyesüléséről, továbbá a területátcsatolásról hozott helyi önkormányzati képviselő-testületi határozat és a telekalakítási eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező ingatlanügyi hatóság vagy építési hatóság ezen eljárásban hozott határozata alapján végzi. Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének rendelete értelmében az elnevezett közterületeken a belterületi beépített ingatlanokat házszámmal kell ellátni. A jegyző belterületi a települési címek megállapításáról és megváltoztatásáról határozattal dönt, a zártkerti és külterületi ingatlanok esetében az ingatlant határoló útterület nevéről igazolást ad ki. |
Az eljárás jogi alapja: |
|
Eljáró szervezeti egység: |
Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda Igazgatási Osztály |
Illetékességi terület: |
Budaörs közigazgatási területe. |
Az eljárás megindítása: |
Hivatalból, vagy kérelemre indul. Kérelemre induló eljárásban a kérelmet annak a személynek kell benyújtani, akinek a települési cím megállapításához vagy megváltoztatáshoz jogos érdeke fűződik. A kérelemben meg kell jelölni az ingatlan pontos címét (helyrajzi szám, település, utca neve, házszám, emelet, ajtó). A határozatot, valamint az igazolást közölni kell az érintett tulajdonosokkal, a jogerős határozatot pedig a személyi adat– és ingatlan-nyilvántartó szervekkel. Az új cím a címnyilvántartásba rögzítésre kerül. |
A kérelemhez csatolandó mellékletek: |
|
Hivatalból beszerzendő mellékletek: |
|
Az eljárás illetéke: |
Illetékmentes |
Az eljárást megindító irat benyújtásának módja: |
A benyújtáshoz szükséges nyomtatvány letölthető a www.budaors.hu honlapról. |
Elektronikus ügyintézés: |
|
Elektronikus elérhetőség: |
Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai: Rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725 A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html |
Az irat benyújtására nyitva álló határidő: |
Nincs jogvesztő időbeli hatály |
Ügyintézési határidő: |
60 nap |
I. fokon döntést hozó szerv: |
Budaörs Város Önkormányzat Jegyzője |
II. fokon döntést hozó szerv: |
Pest Megyei Kormányhivatal |
Budaörs Város Önkormányzata
2040 Budaörs, Szabadság út 134.
Központi szám: +36 23 447 800
Fax: +36 23 447 816
e-mail: polgarmester@budaors.hu
web: www.budaors.hu
Hivatali ügyfélszolgálat:
+36 23 447 967, 447 969
Ügyfélszolgálat
Írjon nekünk!