gyorslinkek
Helyi hírek
Ügyintézés
Legyen a vendégünk
Kössön üzletet nálunk
  
Német nyelv Angol nyelv Magyar nyelv
Városmarketing gyémánt díjat nyert Budaörs
Nyomtatható verzió Cikk ajánlása

Budaörs Város Önkormányzata és Polgármesteri Hivatala évek óta vezet be közigazgatási és informatikai innovációkat. Egyik legutóbbi újításunk, a Segít a hivatal program, most elismerésben részesült, és városmarketing gyémánt védjegyet kapott. Budaörs és három másik agglomerációs város tevékenysége révén pedig Pest megye a „Marketingaktív megye” különdíjat is kiérdemelte.

A Segít a hivatal program keretében, munkaidőn túl, hagyományos és internet alapú videó telefonon keresztül fogadják ügyintézőink a megkereséseket. A program népszerűsítésére sajtókampány, szórólapok, plakátok, molinók, roll up-ok készültek magas szakmai színvonalon, amelyet visszaigazolt a Magyar Marketing Szövetség elismerése. A projekt érdekessége az is, hogy annak keretében kezdte meg működését az ország első olyan kontaktcentere, amely a közigazgatáson belül segíti a hatékonyabb tájékoztatást.

 

Budaörs, az innovatív város – Innovacity – szlogenje jegyében számtalan közigazgatási és informatikai innovációt próbált ki kísérleti jelleggel, vagy ültetett át tartósan a gyakorlatba.

 

Mérföldkő volt ezen a téren a digitális esélyegyenlőségi rendelet megalkotása, amely az ország első ilyen helyi szabályozásaként jött létre. A rendelet alapján több száz hátrányos helyzetű illetve nyugdíjas budaörsi ismerkedhetett meg a netezés alapjaival, akik a tanfolyamhoz kapcsolódóan havi 20 óra ingyenes hozzáférést is kaptak.

 

Az elmúlt években együtt dolgoztunk a Corvinus Egyetem e-Government Kutatócsoportjával is, és több projektet fejlesztettünk ki közösen.

 

Még nem volt ilyen elterjedt a mobilozás az országban, sőt még okostelefonok sem voltak, amikor már kidolgoztuk az SMS ügyintézés lehetőségét. Később 3D-s megoldással is próbálkoztunk, majd kísérleti jelleggel egy ideig egy ügyintéző „robot”, vagyis egy érintőképernyős oszlop állt a hivatal előterében.

 

A Telekuckó szakmai bázisán több közösségi hozzáférési pont is létre jött a városban, ahol ügysegédi szolgáltatások működnek, vagyis hozzáértők segítenek az ügyfeleknek például az ügyfélkapu használatában.

 

A városok közül elsők között jelentünk meg egy Budaörs applikációval, amely okostelefonon keresztül ad hírt a települési újdonságokról.

 

Úttörők voltunk az elektronikus helyi adóbevallás bevezetésében, s ma már több ügytípus is intézhető az e-portálon keresztül, az adóügyektől az egyéni vállalkozói igazolványokon át az általános igazgatási ügyekig.

 

A tájékozódást segíti a sokoldalú önkormányzati honlap, vagy például a testületi ülések on-line közvetítése is, amely archivált, és napirendenként visszakereshető. Ugyancsak az internet adta lehetőségeket használja ki az önkormányzat a nyilvánosság szélesítésére azzal a döntésével, hogy június elsejétől minden önkormányzattal, vagy intézményeivel kötött szerződés értékhatár nélkül felkerül az önkormányzat honlapjára.

 

Az önkormányzat továbbra is nyitott az újdonságok befogadására, és stratégiáját is az innovációra alapozza. 



2016-11-25 06:19

Vissza