PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
215/2019.(XII.11.) ÖKT számú határozata alapján
nyilvános pályázatot hirdet
a 2040 Budaörs, Szabadság út 134. sz. alatti
Városháza éttermének és büféjének hasznosítására
A pályázat tárgya:
Budaörs Város Önkormányzata bérbe kívánja adni a 2040 Budaörs, Szabadság út 134. sz. alatti Városháza földszintjén található éttermet és büfét, határozott, 5 éves időtartamra.
Az étterem és büfé területe: összesen 187 m2
A terasz területe: 54 m2
A pályázónak ajánlatot kell tenni a bérleti díjra és a szolgáltatás tartalmára.
Profil:vendéglátóipari egység.
A bérlő kötelezettsége munkaidőben a helyiségen belül elkülönítve egy büfé és egy legalább 100 adag kiszolgálására képes menüválasztékot és “a la carte” választékot is biztosító önkiszolgáló főzőkonyhás étterem működtetése, mely a Polgármesteri Hivatal dolgozóinak étkeztetésén kívül bárki számára igénybe vehető szolgáltatást nyújt.
A büfé és a konyha teljesen felszerelt gépekkel, berendezésekkel, valamint az étterem bútorokkal (asztalok, székek).
Felújítási, pótlási kötelezettség:
Az étterem eddigi üzemelése során az Önkormányzat által a korábbi bérlő rendelkezésére bocsátott konyhatechnikai és konyhai eszközök a használatukkal együtt járó amortizáció miatt részben felújításra, részben pedig pótlásra szorulnak. Ezen javítási, illetve pótlási kötelezettség a bérlő költsége és kötelezettsége.
Amennyiben a bérleti szerződés bármely oknál fogva megszűnik, úgy ezen költségek megtérítésére a bérlő semmilyen jogcímen, még jogalap nélküli gazdagodás jogcímén sem jogosult.
A helyiség megtekinthető:
Budaörs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Vagyongazdálkodási Osztályával, a 06/23-447-865-ös telefonszámon történt előre egyeztetett időpontban.
A nyitva tartásra vonatkozó minimális elvárás:
- a büfé hétfő: 7:30-18:00 óra között, kedd – csütörtök: 7:30 – 16:00, péntek: 7:30 – 14.00
- az étterem 11:30-14:30 között (kötelező ebédidő)
Az étterem és a büfé üzemeltetéséhez szükséges engedélyek, szakhatósági hozzájárulások beszerzése a bérlő feladata és az ezzel járó összes költség a bérlőt terheli.
Az étterem, büfé üzemeltetésével járó közmű költségek (rezsi) a bérlőt terhelik.
Az étteremben, büfében keletkező hulladék kezelése, elszállíttatása a bérlő kötelezettsége.
Az étterem, a büfé és a terasz alapterületének tisztántartása, takarítása a bérlő kötelezettsége. Továbbá az étterem nyitva tartása után a közösen használt területek tisztántartása, takarítása a Városháza reggeli nyitására szintén a bérlő kötelezettsége.
A bérlőnek az étterem és a büfé üzemeltetéséhez szükséges engedélyekkel kell rendelkeznie a bérlet teljes időtartama alatt.
A bérleti idő:
A bérleti szerződés határozott, 5 éves időtartamra szól. A felmondási idő rendes felmondás esetén 3 hónap.
A bérleti díj:
A havi bérleti díj összegére a pályázónak kell ajánlatot tenni.
A bérleti díj minden év január 1. napjától az előző évi, KSH által közzétett infláció rátájával emelkedik, első alkalommal 2021. január 1. napjától.
Szerződéses Óvadék (Kaució):
A kaució mértéke 3 havi bruttó bérleti díj összege, amelyet a szerződéskötés aláírásának időpontjáig kell megfizetni. A kaució visszajár a szerződés bármely okból történő megszűnése esetén, amennyiben a bérleti szerződésben foglaltak szerint annak felhasználására nem került sor.
A pályázati feltételek:
A pályázaton az vehet részt, aki
- természetes személy, vagy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (továbbiakban: Nvtv.) 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerint átlátható szervezet,
- a pályázati kiírás szerinti feltételeket vállalja,
- a pályázat benyújtási határidejéig 100.000,- Ft, azaz Egyszázezer forint összegű pályázati óvadékot befizet és az erről szóló bizonylatot bemutatja.
A pályázat nyertese:
A pályázati résztvevők közül az a nyertes, aki a pályázati feltételeknek megfelel és a legmagasabb összegű bérleti díjra tesz ajánlatot.
Az ajánlati kötöttség:
Az ajánlati kötöttséga pályázat benyújtásának határidejétől számított 90 nap.
A pályázati óvadék mértéke és befizetésének módja:
A pályázaton az vehet részt, aki a benyújtás határidejéig Budaörs Város Önkormányzat OTP Bank Nyrt-nél vezetett 11784009-15390053 számú bankszámlájára az 100.000,- Ft, azaz Egyszázezer forint összegű pályázati óvadékot befizeti. A közlemény rovatba a „Óvadék - Városháza étterem, büfé” szöveget kérjük feltüntetni.
Nem jár vissza az óvadék
- ha a nyertes pályázó az ajánlati kötöttség időtartamának lejárata előtt ajánlatát visszavonta,
- a szerződés megkötése neki felróható, vagy az ő érdekkörében felmerült más okból meghiúsul.
A befizetett óvadék sikertelen pályázat, vagy a pályázat eredménytelenné nyilvánítása esetén az elbírálást követő 15 munkanapon belül a letevő részére visszafizetésre kerül.
Az óvadék visszafizetése esetén a letét idejére kamat nem igényelhető.
A nyertes pályázó számára az óvadék a kaucióba beszámításra kerül.
A pályázat benyújtásának határideje: 2020. január 20. 12.00 óra
A pályázatra vonatkozó formai előírások:
A pályázatot
- írásban,
- aláírva, nem természetes személy pályázó esetében az aláírásra jogosult cégszerű aláírásával,
- a Budaörsi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán (2040 Budaörs, Szabadság út 134.) személyesen (ügyfélfogadási időben),
- 1 példányban, zárt borítékban kell benyújtani a pályázat tárgyának feltüntetésével: „Pályázat: Városháza étterem, büfé”.
A pályázatnak legalább az alábbiakat kell tartalmaznia:
- a pályázó nevét, címét (székhelyét), egyéb azonosító adatait, telefon és e-mail elérhetőségét
- pályázó számlavezető pénzintézetének megnevezését, számlaszámát
- a pályázó által ajánlott bérleti díj összegét
- igazolás a pályázati óvadék befizetéséről
- a pályázó által nyújtott szolgáltatások, különös tekintettel az alábbiakra:
- menü kínálat, összetétele
- menü ára
- ’a la carte’ választék összetétele
- büfé választéka, árak
- a Polgármesteri Hivatal dolgozói számára nyújtott cafeteria keretein belül étkezési célú juttatás elfogadására tett nyilatkozat
- bárki számára igénybe vehető szolgáltatás biztosítása
- diétás és vegetáriánus menü biztosítása
- üzemeltetési szabályzat, amelynek a következő követelményeket kell biztosítania:
- a Polgármesteri Hivatal dolgozói számára a várakozási idő ne haladja meg a 10 percet
- a formaruha viselésének betartására vonatkozó eljárási rend
- az elvitelre vásárolt ételek vonatkozásában annak biztosítása, hogy a Polgármesteri Hivatal dolgozói számára ne hosszabbítsa meg a várakozás idejét
- a vonatkozó közegészségügyi, tisztasági előírások betartására vonatkozó eljárási rend
- diétás és vegetáriánus menü biztosításának módja
- előző 2 év (2017., 2018.) mérlegbeszámolója
- szakmai bemutatkozás: a pályázó eddigi tevékenységének részletes ismertetése, referenciák
- üzleti terv az étterem üzemeltetésével kapcsolatban, melyben az alábbiak is kifejtésre kerülnek:
- a pályázó elképzelései az üzletpolitikájára és az üzemeltetésre vonatkozóan
- a pályázó elképzelése az önkormányzati rendezvények lebonyolításában való részvételére vonatkozóan
- a megjelölt tevékenység végzésére vonatkozó jogosultság igazolása
- pályázónyilatkozata arról, hogy:
- a pályázati kiírásban foglalt feltételeket megismerte, elfogadja és vállalja
- elfogadja a 90 napig tartó ajánlati kötöttséget
- a pályázatában szereplő személyes adatainak pályázattal összefüggő nyilvántartásához és kezeléséhez hozzájárul
- kötelezettségvállalás arra, hogy milyen időtartamra vállalja a pályázó azt, hogy nem emeli a menü árát, valamint arra, hogy ezen időszakot követően legfeljebb az éves infláció mértékével emeli
- kötelezettség vállalás a Polgármesteri Hivatal dolgozói számára nyújtott cafeteria keretein belül étkezési célú juttatás elfogadására
- kötelezettségvállalás arra, hogy a pályázó az üzemeltetést 2020. május 1. napjától megkezdi
- kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Korm. rendeletben foglaltak betartására tett nyilatkozat
- pályázónyilatkozata arról, hogy legkésőbb a bérleti szerződés aláírásáig csatolja az alábbi dokumentumokat/nyilatkozatokat:
- a kiíró Önkormányzattal szemben semminemű tartozása nem áll fenn
- a helyiséget megtekintette, annak jogi sorsát, állapotát megismerte, ajánlatát a helyiség megismerését követően tette meg, a helyiség birtokba adásán túl semmilyen követelést nem támaszt a Bérbeadó felé
- a helyiségre vonatkozó jogszabályokat – különös tekintettel Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének Budaörs város egyes területeire vonatkozó helyi építési szabályzata 24/2014.(IX.29.) önkormányzati rendeletére és az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 23/2012.(VI.22.) önkormányzati rendeletre – megismerte,
- az Nvtv. 3. § (1) bekezdés 1. pontja értelmében átláthatónak minősül - nem természetes személy pályázó esetében
- a pályázat beadási határidejének napjától számított 60 napnál nem régebbi hiteles cégkivonat, vagy a bíróság által nyilvántartásba vett személyek esetén bírósági, egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozók nyilvántartásának kivonat-másolata, továbbá ha a cégkivonat szerint a cégügyben el nem bírált beadvány vagy módosítás van folyamatban, a cégbíróság által érkeztetett kérelem eredeti vagy hitelesített másolata, elektronikus eljárás esetén az erről szóló elektronikus igazolás (benyújtott, elektronikus aláírással ellátott kérelem és mellékletei, digitális tértivevény)
- nem természetes személy pályázó esetében az aláírásra jogosult képviselő aláírási címpéldány másolatát
- 30 napnál nem régebbi önkormányzati igazolást helyi adók megfizetéséről és nemleges NAV-igazolást
- a pályázat megnyerése esetén a kiíró Önkormányzattal a bérleti szerződést megköti a pályázati felhívás mellékletét képező bérleti szerződés tervezet szerinti lényeges tartalomal.
A pályázatok bontása, hiánypótlás:
A pályázatok bontására a Budaörsi Polgármesteri Hivatalban kerül sor, 3 fős bizottság jelenlétében, a benyújtási határidőt követően. A bontáskor ismertetni kell a pályázók nevét, címét/székhelyét, valamint a megajánlott bérleti díjat.
A pályázatok bontását követően kerül megvizsgálásra a pályázat érvényessége.
Érvénytelen a pályázat, amennyiben:
- a megjelölt pályázati határidőt követően nyújtották be,
- a pályázó az óvadékot nem fizette be,
- a pályázat, vagy a pályázó nem felel meg a pályázati felhívásban, illetve a jogszabályokban meghatározott feltételeknek.
A pályázaton gazdálkodó szervezet vagy polgári jogi társaság képviselője, mint pályázó egyidejűleg magánszemély pályázóként nem vehet részt.
Amennyiben a benyújtott pályázat formai, vagy tartalmi szempontból hiányos, de a hiány pótolható, a Budaörsi Polgármesteri Hivatal a pályázatok benyújtási határidejétől számított 15 munkanapon belül 8 napos határidő kitűzésével hiánypótlásra hívja fel a pályázót, amelynek keretében az előírt hiányosságok pótolhatók.
A pályázó a hiányt határidőben pótolja, ha a hiánypótlási határidő utolsó napján a felszólításban meghatározott dokumentumok Budaörs Város Önkormányzatához beérkeznek.
A hiánypótlási határidő nem hosszabbítható meg, elmulasztása esetén nincs helye igazolásnak. A hiánypótlási határidő elmulasztása, illetve a nem teljes körű hiánypótlás a pályázat elbírálásából történő kizárást eredményez.
A pályázat elbírálása:
Elbírálásra csak az érvényes pályázatok kerülnek.
A beérkezett pályázatokat az Önkormányzat értékeli, az értékelés szempontja: a megajánlott bérleti díj összege.
Az alábbi szempontok előnyt jelentenek:
- a nyújtott szolgáltatások különös tekintettel:
- menü összetétele, választéka
- büfé és étterem kínálatának árszínvonala
- az üzleti terv az étterem üzemeltetésével kapcsolatban
- üzemeltetési szabályzat
- a menü árának változatlanul tartásának időtartama
A pályázati résztvevők közül az a nyertes, aki a pályázati feltételeknek megfelel és a legmagasabb összegű bérleti díjra tesz ajánlatot.
A pályázatot Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testülete bírálja el a Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság javaslata alapján, a beadási határidőt követő 90 napon belül.
A pályázók az eredményről a döntést követő 15 napon belül kapnak írásos tájékoztatást.
Az Önkormányzat a pályázat nyertesével köt bérleti szerződést. A nyertes pályázó esetleges visszalépése esetén az eljárásban utána soron következő pályázóval is megköthető a bérleti szerződés.
Az étterem és büfé jelenlegi bérlőjének előbérleti joga van.
A jelenlegi bérlő előbérleti jogát a nyilvános pályázat keretén belül gyakorolhatja. Amennyiben nem a jelenlegi bérlő adja a legkedvezőbb ajánlatot, abban az esetben a pályázatot kiíró Önkormányzat felhívja, hogy nyilatkozzon arról, hogy a legkedvezőbb ajánlat szerinti feltételek mellett kívánja-e az étteremet, és büfét bérbe venni. Amennyiben 30 napon belül nyilatkozik, hogy a legkedvezőbb ajánlat szerinti feltételekkel bérbe kívánja venni az éttermet és büfét, abban az esetben a bérleti szerződés ezen feltételek mellett a jelenlegi bérlővel kerül megkötésre. A nyilatkozatnak ki kell terjednie a legkedvezőbb ajánlatban szereplő, a jelen pályázatban előnyt jelentő szempontként meghatározott ajánlati elemek vállalására is.
Eredménytelen a pályázati eljárás,amennyiben
- az ajánlati határidőben nem érkezett érvényes pályázat,
- a benyújtott pályázatok egyike sem felelt meg a pályázati dokumentációban foglalt feltételeknek,
- a legjobb érvényes ajánlat elfogadása veszélyeztetné az önkormányzati vagyongazdálkodást, illetve annak elfogadása előnytelen lenne az Önkormányzat számára.
Fentieken túl az Önkormányzat fenntartja a jogot arra, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa, vagy a pályázati felhívást az ajánlattételi határidő lejárta előtt külön indokolás nélkül visszavonja.
Egyéb információ:
A pályázati felhívás mellékletét képezi a bérleti szerződés tervezet, valamint az alaprajz.
A pályázattal kapcsolatban további információ a Budaörsi Polgármesteri Hivatal Műszaki Ügyosztály, Városépítési Iroda, Vagyongazdálkodási Osztályán kapható (2040 Budaörs, Szabadság út 134.,II. emelet 226. sz. iroda, tel.: +36 23/447-865).
A pályázat megjelenik Budaörs Város Önkormányzata honlapján (www.budaors.hu), a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, illetve a Budaörs Városi Televízióban, az ingatlan.com internetes portálján.
Budaörs, 2019. december
Budaörs Város Önkormányzat