gyorslinkek
Helyi hírek
Ügyintézés
Legyen a vendégünk
Kössön üzletet nálunk
  
Német nyelv Angol nyelv Magyar nyelv
Társasházak törvényességi felügyelete
Nyomtatható verzió Cikk ajánlása

Egyes űrlapok olvasásához, kitöltéséhez az Adobe Reader szükséges, amelynek legújabb magyar nyelvű verziója ingyenesen letölthető innen.


Ügytípus megnevezése

A jegyző társasházak feletti törvényességi felügyelete

Az ügy leírása:

A jegyző törvényességi felügyeleti jogkörében ellenőrzi, hogy a társasház:

  • alapító okirata, szervezeti-működési szabályzata és azok módosítása megfelel-e a jogszabályoknak,
  • működése, közgyűlési határozata megfelel-e a jogszabályoknak, az alapító okiratnak és szervezeti-működési szabályzatnak, és
  • működése megfelel-e a közgyűlési határozatokban foglaltaknak.

A törvényességi felügyelet nem terjed ki olyan ügyre, melyben bírósági, hatósági eljárásnak van helye, valamint az eljárás nem irányulhat a társasház működésének gazdasági vagy célszerűségi szempontból történő ellenőrzésére sem.

 

Az eljárás jogi alapja:

  • a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény
  • a jegyző társasházak feletti törvényességi felügyeletének eljárási szabályairól szóló 155/2015. (VI.25.) Korm. rendelet

Eljáró szervezeti egység:

Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda

Igazgatási Osztály

Illetékességi terület:

Budaörs közigazgatási területén címmel rendelkező társasházak.

A jegyző nem vehet részt olyan eljárásban, amelyben:

  • a jegyző illetékességi területén működő helyi önkormányzat, képviselő-testület, azok szerve vagy érdekeltségi körébe tartozó gazdálkodó szervezet társasházi tulajdonostársként, vagy
  • a jegyző illetékességi területén működő helyi önkormányzatnak, illetve képviselő-testületnek szerve vagy érdekeltségi körébe tartozó gazdálkodó szervezete közös képviselőként vagy a társasház társasházkezelőjeként

az eljárás érintettje.Ilyen esetekben a Pest Megyei Kormányhivatal másik jegyzőt jelöl ki az eljárás lefolytatására.

Az eljárás illetéke:

Az eljárás illetékmentes.

A kérelem benyújtásának módja:

  • személyesen, irodánkon (irodai ügyfélfogadási időben),
  • személyesen, ügyfélszolgálatunkon (munkaidőben),
  • postai úton, valamint
  • elektronikusan, Ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek részére a www.budaors.hu honlapon keresztül.

Elektronikus ügyintézés:

  • magányszemélyek számára is lehetőség van elektronikus ügyintézésre, gazdálkodó szervezetek, jogi képviselők, állami szervek számára kötelező
  • magánszemély rendelkezéseit a RENDELKEZÉSI NYILVÁNTARTÁSba is feltöltheti, melyet a hatóság eljárása során ellenőriz, elérhetősége: https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/
  • az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatók: 

Elektronikus elérhetőség:

Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai:

rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725

A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető:

https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html



Vissza