gyorslinkek
Helyi hírek
Ügyintézés
Legyen a vendégünk
Kössön üzletet nálunk
  
Német nyelv Angol nyelv Magyar nyelv
Elektronikus ügyintézés
Nyomtatható verzió Cikk ajánlása

 

Tájékoztató a helyi adókkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésről

 

Felhívjuk a lakosság és gazdálkodó szervezetek figyelmét, hogy 2018. január 1-jétől bevezetésre került az elektronikus ügyintézés a Magyar Államkincstár által működtetett Önkormányzati Hivatali Portál keretében.

A gazdálkodó szervezetek számára jogszabály írja elő, hogy kizárólag elektronikusan (Cégkapun keresztül) intézhetik hivatalos ügyeiket.

Az Önkormányzati Hivatali Portál

Az Önkormányzati Hivatali Portál (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne.

A Portál természetes személy és jogi személy ügyfelei számára egyaránt lehetőséget biztosít az elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére.

Az Önkormányzati Hivatali Portálon jelenleg három szolgáltatás (ügyindítás, ügykövetés, adóegyenleg lekérdezés) érhető el Ügyfélkapus regisztráció és Ügyfélkapus azonosítást követően. (Regisztráció hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be.)

Az ügyfeleknek ki kell választani, hogy BUDAÖRS településen szeretnének ügyet intézni, ezután vehetik igénybe a portál kínálta ügyintézési lehetőségeket.

Ügyindítás

Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére.

Amennyiben a portálon rendelkezésre álló nyomtatványok között nem található olyan űrlap, amely a kívánt ügyintézéshez szükséges, úgy egy másik elektronikus felülettel, az E-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen kérelem és hozzá csatolt pdf formátumú űrlap, nyomtatvány elektronikusan elindítható.

Az E-Papír szolgáltatás igénybevétele is Ügyfélkapus regisztrációhoz és bejelentkezéshez kötött szolgáltatás. Az E-Papír szolgáltatás a https://epapir.gov.hu/ címen érhető el.

Adóegyenleg lekérdezés

Az ügyfél lekérheti Budaörshöz tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak az azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti a budaörsi önkormányzati adóhatóságnál fennálló egyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzati adóhatóságnál jogosult eljárni.

Amennyiben meghatalmazottként más adózó nevében szeretne adózási adatokat megtekinteni, meghatalmazás benyújtása szükséges.

 

 

Ügykövetés

A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

Böngészőprogram, internet hozzáférés

Az oldal megtekintéséhez böngészőprogram (Explorer, Chrome, Firefox, Safari, Edge, stb.) és internet hozzáférés szükséges, a portál és a szolgáltatásai használata egyéb alkalmazás telepítését nem igényli.

Az elektronikus ügyintézés szabályait az elektronikus ügyintézés és bizalmi szoláltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19.) Korm.rendelet tartalmazza.

Az Önkormányzati Portált a Magyar Államkincstár Önkormányzati ASP Alkalmazásokat Támogató Főosztálya működteti, és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. üzemelteti.

 

 

 



Kapcsolódó dokumentumok:

2022-08-17 14:34

Vissza