Állattartási és állatvédelmi ügyek



Ügytípus megnevezése

Állattartási és állatvédelmi ügyek

 

Az ügy leírása:

 

A jegyző állatvédelmi hatósági jogköre:

  • állatvédelmi panaszok kivizsgálása,
  • az állattartás általános szabályainak ellenőrzése, kötelezés,
  • a kedvtelésből tartott állatok tartási szabályainak ellenőrzése, kötelezés,
  • állatvédelmi bírság kiszabása,
  • állatbemutató megtartásának engedélyezése,
  • ebösszeírás.

Az eljárás jogi alapja:

  • 1998. évi XXVIII. törvény az állatok védelméről és kíméletéről
  • 383/2016 (XII. 2.) Kormányrendelet a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről
  • 244/1998. (XII. 31.) Kormányrendelet az állatvédelmi bírságról
  • 41/2010. (II. 26.) Kormányrendelet a kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról
  • 785/2021. (XII. 27.) Korm. rendelet
  • a kóbor állat befogásával, tulajdonjogának átruházásával és elhelyezésével kapcsolatos feladatok ellátásának részletes szabályairól
  • Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének az állattartásról szóló 59/2004. (X.20.) rendelete

Eljáró szervezeti egység:

Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda, Igazgatási Osztály

Elektronikus ügyintézés:

  • Magányszemélyek számára is lehetőség van elektronikus ügyintézésre, gazdálkodó szervezetek, jogi képviselők, állami szervek számára kötelező.
  • Magánszemély rendelkezéseit a rendelkezési nyilvántartásba is feltöltheti, melyet a hatóság eljárása során ellenőriz, elérhetősége: http://www.nisz.hu/hu.

Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatók: 

Elektronikus elérhetőség:

Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai:

Rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725

A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető:

https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html

Illetékességi terület:

Budaörs közigazgatási területe.

Az eljárás megindítása:

Hivatalból vagy kérelemre indul.

A kérelem benyújtható:

  • személyesen, irodánkon (irodai ügyfélfogadási időben),
  • személyesen, ügyfélszolgálatunkon (munkaidőben),
  • postai úton
  • elektronikus úton – jogi személy és gazdálkodó szervezet számára kötelező

Ügyintézési határidő:

60 nap

 

I. fokon döntést hozó szerv:

Budaörs Város Önkormányzat Jegyzője

II. fokon döntés hozó szerv:

Pest Vármegyei Kormányhivatal