Ebnyilvántartás



Ügytípus megnevezése:

Ebnyilvántartás

 

Az ügy leírása:

Mind központi, mind helyi szinten cél egy naprakész ebnyilvántartó rendszer létrehozása és üzemeltetése. Működik az országos elektronikus eb-adatbázis, mely segítséget nyújt az ebrendészeti feladatok ellátásában (ellenőrzések, azonosítások elvégzése, hiányosságok felkutatása stb.).

 

A települési önkormányzatok - ebrendészeti feladataik elvégzése érdekében és a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira tekintettel - 2012. évtől háromévente legalább egy alkalommal ebösszeírást kötelesek végezni, amely alapján elektronikus nyilvántartást kell vezetni az ebre és tulajdonosára/tartójára vonatkozó adatokról. Az eb tulajdonosának (tartójának) az adatszolgáltatás kötelező. Aki adatszolgáltatási kötelezettségének nem tesz eleget, ebenként 30.000 – 90.000 forintig terjedő állatvédelmi bírság megfizetésére kötelezhető.

 

Az eb tulajdonosa/tartója köteles bejelenteni:

  • eb tartásába kerülését
  • a korábban bejelentett adatokban bekövetkezett változást (az eb tartási helyének megváltoztatását, az eb elpusztulását, illetve bármely – korábban bejelentett - adatban bekövetkezett változást).

Aki bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, 5.000 – 100.000 forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújtható.

 

Az eljárás jogi alapja:

  • 1998. évi XXVIII. törvény az állatok védelméről és kíméletéről
  • 41/2010. (II. 26.) Kormányrendelet a kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról
  • 383/2016 (XII. 2.) Korm. rendelet a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről
  • 244/1998. (XII. 31.) Kormányrendelet az állatvédelmi bírságról
  • Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének az állattartásról szóló 59/2004. (X. 20.) számú rendelete

Eljáró szervezeti egység:

Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda, Igazgatási Osztály

Illetékességi terület:

Budaörs közigazgatási területén tartott ebek

Az eljárás illetéke:

Az eljárás illetékmentes.

A bejelentő lap benyújtásának módja:

  • személyesen, irodánkon (irodai ügyfélfogadási időben)
  • személyesen, ügyfélszolgálatunkon (munkaidőben)
  • postai úton
  • elektronikus formában (az e-mail nem megfelelő9á

A benyújtáshoz szükséges nyomtatvány letölthető a www.budaors.hu honlapról.

Elektronikus ügyintézés:

A bejelentésre nyitva álló határidő:

Új eb szerzését, illetve az adatváltozást követő 8 nap.

Elektronikus elérhetőség:

Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai:

Rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725

A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető:

https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html



Kapcsolódó dokumentumok:

ADATLAP az eb nyilvántartásba vételéhez, valamint a nyilvántartott adat változásának bejelentéséhez