Ügytípus megnevezése |
Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely- szolgáltatási tevékenység folytatása |
Az ügy leírása: |
Nem üzletszerű gazdasági tevékenység keretében közösségi elhelyezést biztosító, legalább 6 férőhellyel rendelkező, nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely az erre a célra épített vagy átalakított és az ekként minősített, illetve - ahol e rendelet előírja - ekként nyilvántartásba vett üdültetési és ifjúsági turisztikai célú, továbbá hegyi menedék céljára szolgáló szálláshely. Típusai (altípusai):
Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatás a nyilvántartásba vételi kérelem benyújtásának napjától folytatható. A szolgáltatás kezdetét megelőzően a szálláshelyet a rendeletben a Kormányrendelet 2. számú mellékletében meghatározottak alapján minősíteni kell. A minősítést - a szálláshely kialakítására, felszereltségére és szolgáltatásaira vonatkozó előírások alapján - a szolgáltató végzi (önminősítés). A jegyző a szálláshelyen ellenőrzést folytat le. Ha megállapítja, hogy a szolgáltató megfelel az önminősítésben és a jogszabályban foglaltaknak, a szálláshelyet nyilvántartásba veszi, amelyről értesíti – a jogszabályban meghatározott esetekben - az érintett szakhatóságokat. Ha a jegyző a nyilvántartásba vételi kérelmet jogerősen elutasítja, a szolgáltatást meg kell szüntetni. A jegyző a szolgáltató hatósági nyilvántartásban szereplő adatairól a szolgáltató tevékenységre való jogosultság igazolására a nyilvántartásba vétellel és a nyilvántartásba vett adatok módosításával egyidejűleg a szolgáltató részére hatósági igazolványt állít ki. A szolgáltató a hatósági nyilvántartásban szereplő adataiban bekövetkező változást nyolc napon belül bejelenti a jegyzőnek. A bejelentéshez csak a megváltozott körülményekkel kapcsolatos mellékleteket kell csatolni. |
Az eljárás jogi alapja: |
|
Eljáró szervezeti egység: |
Budaörsi Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Iroda Igazgatási Osztály |
Illetékességi terület: |
Budaörs közigazgatási területén lévő, vagy létesítendő szálláshelyek |
Nyomtatvány elérhetősége: |
Elektronikus benyújtáshoz: https://budaors.eado.hu/Public/Dokumentum.aspx?urlaptipus=8&tgaz=4e7c2d6e-9e71-4c84-a33b-f1b430998727 Papír alapú benyújtáshoz: |
A kérelem kötelező tartalma: |
A kérelmet a 173/2003. (X. 28.) Kormányrendelet 14/A. § (1) bekezdésében meghatározott adatokkal kell kitölteni |
Csatolandó mellékletek: |
|
Hivatalból beszerzendő mellékletek: |
|
Az eljárás illetéke: |
az eljárás illetékmentes |
Az eljárást megindító irat benyújtásának módja: |
Magánszemélyek:
Gazdálkodó szervezetek, jogi képviselők:
|
Elektronikus ügyintézés: |
|
Elektronikus elérhetőség: |
Budaörs Polgármesteri Hivatal hivatali kapu adatai: Rövid elnevezés BOPMH, KRID:406132725 A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/hivatallista.html |
Az irat benyújtására nyitva álló határidő: |
A tevékenység megkezdését megelőzően |
Ügyintézési határidő: |
8 nap |
I. fokon döntést hozó szerv: |
Budaörs Város Önkormányzat Jegyzője |
II. fokon döntést hozó szerv: |
Pest Megyei Kormányhivatal |
Budaörs Város Önkormányzata
2040 Budaörs, Szabadság út 134.
Központi szám: +36 23 447 800
Fax: +36 23 447 816
e-mail: polgarmester@budaors.hu
web: www.budaors.hu
Hivatali ügyfélszolgálat:
+36 23 447 967, 447 969
Ügyfélszolgálat
Írjon nekünk!